Ahad, 10 April 2016

JENIS-JENIS BEDAK

Dengan cuaca panas sekarang nim, of courselah kulit kita memerlukan penjagaan yang rapi saat kaki melangkah sahaja keluar dari rumah. Terutamanya kulit wajah harus dijaga rapi agar tidak mendatangkan pelbagai masalah seperti selaran dan jeragat akibat terdedah terlalu lama pada cahaya matahari. So, apa kata kalau kita semak jenis-jenis bedak yang sesuai untuk kulit wajah kita , agar ia dapat melindungi kulit wajah kita dari pancaran matahari.

Cara pakai bedak. Clik SINI!!!!!

*    BEDAK TABUR
Bedak ini dipakai setelah memakai alas bedak terlebih dahulu. 
Kelebihan bedak ini terletak pada teksturnya yang menyatu di kulit dengan mudah dan mencerahkan wajah namun tetap terlihat natural
. Bedak jenis ini sesuai digunakan untuk kulit jenis berminyak.



*      COMPACT POWDER
Bedak padat mengandungi lebih banyak minyak sehingga dapat melekat dengan sempurna pada permukaan wajah Anda. Bedak jenis ini tidak disarankan untuk kulit berjerawat atau kulit sensitive. Bedak ini lebih dikhususkan untuk kulit kering.



*      BEDAK CAIR
Mampu melembapkan kulit, menyempurnakan wajah kerana sangat mudah menyerap. Kini boleh dijumpai dalam bentuk tinted moisturizer.



*      TWO WAY CAKE
Bedak yang berbentuk padat dan mengandungi foundation ini sesuai untuk dibawa ke mana-mana. Dapat berfungsi sebagai alas bedak. Kekurangannya adalah bedak ini memiliki pilihan warna yang sangat terbatas dan tidak mampu menutupi noda hitam di wajah dengan sempurna.



*      BEDAK METEORIT
Bedak berbentuk seperti mutiara dan berwarna-warni ini untuk memberi sentuhan akhir berupa kesan glowing yang menjadikan wajah sentiasa bercahaya. 



*      BEDAK MINERAL
Tidak mengandungi bahan-bahan kimia yang berbahaya, bedak ini sesuai digunakan untuk kulit sensitif. melekap cukup lama pada kulit wajah dan
hasilnya sangat cantik.



*      SHIMMERING POWDER
Terdapat dalam bentuk tabur dan padat. Unsur shimmery dalam bedak ini menghasilkan wajah yang nampak berseri-seri dan dapat dimanfaatkan sebagai highlighter untuk menonjolkan beberapa area seperti tulang pipi, hidung, hingga dagu.





Hah macam mana, dah tengok jenis-jenis bedak kat atas??? Tapi pastikan hanya beli bedak yang sesuai dengan kulit ok, nanti tak adalah membazir duit dan tak adalah rungutan “ala, membazir aje duit aku beli bedak ni tak sesuai dengan kulit aku la”. Banyak jugak sebab kenapa aku suruh korang tengok bedak yang sesuai salah satu sebab ialah aku tak nak korang merungut macam contoh kat atas tadi dan satu lagi, bila pakai bedak yang tak sesuai ni dah confirm-confirm korang akan rasa tak selesa tahap gaban kan dah la kena touch up banyak kali plus tengok cermin sampai tahap retak cermin tu. Hehehe. Over sudah aku. So sebelum beli apa-apa buat list yang sesuai dengan diri sendiri dulu ok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan